اینستاگرام نوحه باران

متن نوحه زنجیرزنی

نوحه قدیمی و سنتی حضرت علی اکبر برای زنجیرزنی و سینه‌زنی

متن اشعار نوحه‌های قدیمی و سنتی ویژه شهادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام قابل استفاده در دسته های زنجیرزنی و سینه زنی همراه با صوت سبک مداحی

متن نوحه سنتی و قدیمی زنجیرزنی و سینه زنی شب هشتم محرم

متن نوحه سنتی حضرت علی اکبر

دانلود

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - متن نوحه سنتی علی اکبر - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم
متن نوحه سنتی علی اکبر علیه السلام سروده حاج غلامرضا سازگار
مناسب اجرا در دسته های زنجیرزنی ایام محرم


ای خــدا اکبـرم را فدا کردم
با لب تشنه از خود جدا کردم
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

نالــه پیـوسته در قتلگـه کـردم
تو زدی دست و پا و من نگه کردم
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

ای خــدا اکبـرم اِرباً اِربا شد
قطعه قطعه پیش چشم بابا شد
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

اکبرم کشته در پیش چشمم شد
مثـل تسبیح پـاشیده از هم شد
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

تو شدی کشته در بین دشمن‌ها
من شـدم بعد تو، بی‌کس و تنها
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

عمّـه‌ات آمــده از حــرم بیـرون
تا بشوید به اشک از عُذارت خون
لالۀ پرپر ای علی‌اکبر شبه پیغمبر ای علی‌اکبر

 

غلامرضا سازگار

نوحه قدیمی حضرت علی اکبر علیه السلام

اکبرم - اکبرم ای پاره ی جگرم                ستارۀ سَحَرم
تازه جوانم (2)

شبیه روی ماهِ خاتم الانبیا
افتـاده در خـاک و خـون می زند دست و پا

جانم علی، علی جان، علی جان، علی جان (2)

از داغت - از داغت خمیده کمرِ من                ای گلِ پرپر من
تازه جوانم (2)

شبیه روی ماه خاتم الانبیا
افتـاده در خـاک و خـون می زند دست و پا

جانم علی، علی جان، علی جان، علی جان (2)

چه گویم - چه گویم- جواب مادرت را                 سکینه خواهرت را
تازه جوانم (2)

شبیه روی ماه خاتم الانبیا
افتـاده در خـاک و خـون می زند دست و پا

جانم علی، علی جان، علی جان، علی جان (2)

 
یک ماه خون گرفته 1- حاج مهدی خرازی

نوحه قدیمی حضرت علی اکبر علیه السلام - میوۀ قلبِ من ای علی اکبرم

میوۀ قلبِ من ای علی اکبرم
شبـه روی نبی ای گـل پرپرم
یا علی، یا علی، یا علی، یا علی (2)


بی گل روی تو شد سیه روز من
یک نظر کن تو برآهِ جانسوزِ من
یا علی، یا علی، یا علی، یا علی (2)


تا که از صدر زین نوجوانش فتاد
صورت بر صورت آن عزیزش نهاد
یا علی، یا علی، یا علی، یا علی (2)

 

یک ماه خون گرفته 1- حاج مهدی خرازی

نوحه قدیمی حضرت علی اکبر علیه السلام -میـدان شـده نورانـی از روی علی اکبـر

میـدان شـده نورانـی از رویِ علی اکبـر (2)

لشگر همه می گفتن ظاهر شده پیغمبر (2)

اَشبَهُ النّـاسِ خاتم النبیین                           از صدر زین شده نقشِ بر زمین

جانم علی، علی جانم علی جان (2)

برخیز و ببین بابا این سینه ی سوزانم (2)

داغ تــو علی اکبـر آتش زده بـر جانم (2)

اَشبَهُ النّـاسِ خاتم النبیین                           از صدر زین شده نقشِ بر زمین

جانم علی، علی جانم علی جان (2)

با آن جگـر سـوزان آن نور دل حیدر (2)

افتـاده روی نعشِ خـونین علی اکبر (2)

اَشبَهُ النّـاسِ خاتم النبیین                           از صدر زین شده نقشِ بر زمین

جانم علی، علی جانم علی جان (2)

 

یک ماه خون گرفته 1- حاج مهدی خرازی

نوحه قدیمی حضرت علی اکبر علیه السلام - ای لاله پرپر مظلوم علی اکبر  

هر زخم تو در راز و نیاز است علی جان 
بـرخیز کـه هنگام نمـاز است علی جان 

ای لاله پرپر                                             مظلوم علی اکبر  

این فرقه که بـر دعوت من نـامه نوشتند 
در پیش دو چشمم پسرم را ز چه کشتند 

ای لالۀ پرپر                                             مظلوم علی اکبر 

شرمنـده ام از تو که بـه تو آب ندادم 
لب بر دو لب خشک تو با گریه نهادم 

ای لاله پرپر                                            مظلوم علی اکبر 

با زمزمۀ العطشت حـاصـل مـن سوخت
من بر تو و عباس به حال دل من سوخت 

ای لاله پرپر                                              مظلوم علی اکبر 

افسوس کـه جـز پارۀ دل لاله نـدارم 
تـا روی تـن غرقـه به خـونت بگذارم 

ای لاله پرپر                                               مظلوم علی اکبر 

مگذار که ایـن قـوم به من راه ببندند 
بر گریۀ من بـر سـر نعش تو بخندند 

ای لاله پرپر                                              مظلوم علی اکبر 

تو سورۀ نـوری ز چـه رو نقش زمینی 
از چیست کـه دیگر بـه کنـارم ننشینی

ای لاله پرپر                                              مظلوم علی اکبر 

 

یک ماه خون گرفته 1- غلامرضا سازگار

متن نوحه زنجیرزنی قدیمی حضرت علی اکبر (ع)

یوسف لیلا  از حرم آمد سوی میدان
به روی دست همه زنها عطر و قرآن
زینب کن تماشا ، به این قد و بالا
کرده محشر بر پا ، واویلا
(بابا علی اکبر)۳ ، واویلا

 

من هم از خیمه می روم سوی ماه لیلا
نور چشم من پیش چشمم شد اربأ اربا
ابرو کمان من ، بهتر از جان من
ماه کنعان من ، واویلا
(بابا علی اکبر)۳ ، واویلا

 

ای تماشایی خیز و از جا و کن تماشا
صاحب خیمه کرده گم راه خیمه ها را
من دل بر تو بستم ، ای عصای دستم
من از پا نشستم ، واویلا
(بابا علی اکبر)۳ ، واویلا

شمع خاموشم بی تو می سوزد تار و پودم
گر نبود عمه در کنار تو مرده بودم
ای جوان من پیرم ، از تو بوسه گیرم
دعا کن بمیرم ، واویلا
(بابا علی اکبر)۳ ، واویلا

 

شاعر : سید محسن حسینی

نوحه زنجیرزنی حضرت علی اکبر از حاج محمد نعیمی

شبه پیغمبر از حرم آید – سوی این لشکر اکبرم آید
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

این که بر جدم اشبه الناس است – در دلش بر من شور و احساس است
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

با فداکاری با وفا داری – می رود تا از من کند یاری
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

چشم زینب از اشک غم شد تر – با تماشای قات اکبر
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

من دعا گویم بر گل یاسین – عمع می گوید ربنا آمین
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

روی بابا را بوسه باران کرد – غربتم را دید رو به میدان کرد
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

سرو باغ من با لب عطشان – بین این لشکر می شود قربان
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

 

می شود پرپر لاله¬ی لیلا – بر فلک خیزد ناله¬ی لیلا
می رود یا رب به میدان – اکبرم با کام عطشان
ای علی جان ای علی جان

نوحه زنجیرزنی حضرت علی اکبر

آواز دشتی

دم و ادامه ی این نوحه  در گوشه درآمد اجرا می شود.

دم نوحه:

عجب گلی روزگار زدست لیلا گرفت
که تا قیامت گلاب زچشم لیلا گرفت

ادامه ی نوحه:

گل اش مشبّک شده از دم تیغ وسَنان

گل اش به خون غوطه ور،شدست چون ارغوان

گل اش به دشت بلا شدست در خون تپان

قرار وصبر و شکیب زجمله دلها گرفت

گل اش زتاب عطش یقین که پژمرده بود

آب ندادش فلک یقین که افسرده بود

مادر افسرده اش ز داغش آزرده بود

دشت بلا دربغل آن قد رعنا گرفت

گفت نبیّ وعلی غنچه  لب باز کن

از دل پرحسرتت زمزمه آغاز کن

درد جوان مرگیت بر پدر آغاز کن

شور وفغان حرم تا به ثریا گرفت

ای گل خوش رایحه ،مایه درمان من

ماتم هجران تو سوخت دل وجان من

تا به فلک می رود ناله وافغان من

مادر زارت مکان به کوه و صحرا گرفت

چهارده.عجب گلی روزگار

نوحه شهادت حضرت علی اکبربه سبک(همه جا کربلا..)

می روی ای پسر کمی آهسته تر۲
قدمی ره برو پیش چشم پدر۲
ولدی یا علی ولدی یا علی۲

 

سوی میدان رود شبه پیغمبرم
من به دنبال او پدری مضطرم
ولدی یا علی....

 

وای بر من چرا ابتا گو شده
نکند دشمنش چیره بر او شده
ولدی یا....

 

ای علی آمده پدرت در برت
پاره پاره شده پس چرا پیکرت
خیز واز جا بگو سخنی جان من
شادمان کن مرا روح وریحان من
ولدی یا علی....

 

بوده ای ای علی حاصل عمر من
خیز از جا شرر بر وجودم مزن
بین علی گریه ام، خنده دشمنم
برسر نعش تو خسته جان می کنم
ولدی یا علی......

 

عمه ات آمده بهر دلداریم
دیده حال مرا آمده یاریم
خواهرانت همه منتظر درحرم
بی اذان گو شده ای علی لشگرم
ولدی یا علی....

 

شعر:اسماعیل تقوایی

سبک زمینه یا زنجیرزنی روضه ای شب هشتم محرم حضرت علی اکبر علیه السلام -(رو قلبه حسین یه زخمه )

دانلود

بند اول

رو قلبه حسین یه زخمه 
زخمی که تا قیامته وای
تو قلب حسین یه داغه
داغی پر از حکایته وای

حکایته جسم اربابا/حکایته زخم و داغ بابا
داغ جوونش علی اکبر/که شد شبیه حضرت زهرا

عصای پیریه حسین/نقش زمین شده خدا
نمیشه باوره حسین/میخونه بعدک العفا


(علی علی علی ولدی)


بند دوم

رو دست حسین یه پیکر
مونده که شد اربابا
باید جمع کنه علی شو
یه جوری از تو صحرا

حکایته خنده های دشمن/حکایته زخم و داغ بابا
و نیزه ای که رفته تو پهلو/حسین و انداخته یاد زهرا

عصای پیریه حسین/نقش زمین شده خدا
آی جوونای هاشمی/جمش کنید توی عبا


(علی علی علی ولدی)


بند سوم

نداره دیگه امیدی
که زنده بمونه اکبر
آخه اسبش اشتباهی
میره زیر تیغ لشکر

حکایته دوره کردنش رو/دیده و قلبش آخه شکسته
تا به قیامت یه زخمیه که/رو قلب آقامون پینه بسته

عصای پیریه حسین/نقش زمین شده خدا
نمیشه باوره حسین/میخونه بعدک العفا


(علی علی علی ولدی)

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع)

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - نبی را اشبه الناس و یگانه روح و ریحانم - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

نبی را اشبه الناس و یگانه روح و ریحانم
الهی می روی میدان عزیز بهتر از جانم
علی جانم ، علی جانم 2

نبی صورت علی فطرت جوانی را فرستادم
به مسلخ بهر جانبازی پی تشریع ارشادم
علی جانم ، علی جانم 2

که میدان رفتنش باشد در این صحرا تماشایی
چنانه از شوق دیدارت بود سر مست شیدایی
علی جانم ، علی جانم 2

جوانیش باید آرد مرا پهلوی بشکسته
به میدان می روی اکبر لبش تشنه تنش خسته
علی جانم ، علی جانم 2

 

ژولیده نیشابوری

شعر نوحه حضرت علی اکبر (ع) - بگوشم آید از میدان صدای اکبرم زینب

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - بگوشم آید از میدان صدای اکبرم زینب - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

بگوشم آید از میدان صدای اکبرم زینب
حرم را لاله باران کن برای اکبرم زینب
گلم تقدیم داور شد
به خون غلتید و پرپر شد
علی جانم علی جانم علی جانم علی جانم

مرا ذکر علی بر لب ، علی بابا صدا می کرد
خودم دیدم خودم دیدم جوانم دست و پا زد
گلم تقدیم داور شد
به خون غلتید و پرپر شد
علی جانم علی جانم علی جانم علی جانم

سرشک از دیده باریدم به موج خون قمر
بنالید ای بنی هاشم که من داغ پسر دیدم
گلم تقدیم داور شد
به خون غلتید و پرپر شد
علی جانم علی جانم علی جانم علی جانم

عل یافتاده خاموش و سخن با ما نمی گوید
سراپا گوشم امّا او دیگر بابا نمی گوید
عدو از زخم فرزندم به زخم دل شفا داده
دل غم دیده مارا دو صد داغ جفا داده
گلم تقدیم داور شد
به خون غلتید و پرپر شد
علی جانم علی جانم علی جانم علی جانم

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - آهسته برو از کفم ای تاب وتوونم

دانلود

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - آهسته برو از کفم ای تاب وتوونم - متن مداحی محرم ، زبان حال امام حسین با علی اکبر ، متن مداحی شب هشتم محرم ، سعید حمیدیان فر  ، عالیه رجبی

 

آهسته برو از کفم ای تاب وتوونم
پشت سرتو داره میلرزه همه جونم
با اینهمه تیغای علی کش که میبینم
حق دارم اگه واسه ی تو دلنگرونم

آهسته بردار پسرم، این قدماتو
تاسیر ببینم دوباره قد وبالاتو

عشق و امیدم
پسر ماه ورشیدم
با رفتن تو از ته دل آه کشیدیم

دلگیره بابات
به غمت اسیره بابات
داری میری وهی نفسش میگیره بابات


بند دوم

شد وقت اذان موذن من پا نمیشی
هرکاری کنم توی عباهم جا نمیشی
چیدم همه اعضای توروپیش هم اما
افسوس که دیگه اکبر لیلا نمیشی


تو سوره ی عشقی که شدی آیه به آیه
ای سرو حرم از بدنت مونده یه سایه

رعنا جوونم
علی ای آروم جونم
تا خیمه چجوری بدنت رو بکشونم

پاره تنی تو
گل پرپر بدنی تو
بابا میدونی قوت زانوی منی تو

شعر مداحی زمینه حضرت علی اکبر (ع) - ای علی اکبر شبه پیغمبر

دانلود

شعر مداحی زمینه حضرت علی اکبر (ع) - ای علی اکبر شبه پیغمبر - متن مداحی محرم ، زبان حال امام حسین با علی اکبر ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

ای علی اکبر شبه پیغمبر
میوه ی قلب بابا
ای جوونه من پهلوونه من
حیدر کرببلا

میری به میدون بالب عطشون
خدا به همراه تو
اشکای چشمام باشه ای بابا
بدرقه ی راه تو

آه ای حیدرم ای پیغمبرم
ای عشق حسین علی اکبرم

بنددوم
ای همه هستم نرو از دستم
غم و تو چشمام ببین

ای سرو رعنام خوش قدو بالام
پانکش روی زمین

چشام دریا شد کمرم تاشد
از غم تو اکبرم
عصای پیریم بعد تو می شه
بی یارو یاور حرم

نا توونم از خیمه بردنت
پاره پاره شد علی بدنت

ولدی علی ولدی علی ع
بندسوم
ای جگر گوشم تن تو پخشه
پسرم دور و برم
این تنه بند بندو چجوری من
ببرم سمت حرم

ببین بابا که دارن می خندن
این لشگر به گریه هام

بر می دارم من تنت و از خاک
می ریزم توی عبام

پخش شده تن توهرجا علی ع
ای اکبرِ اربا اربا علی ع
ولدی علی ولدی علی ع

 

کاری از شعرای آیینی
کربلایی رضا نصابی
کربلایی مجید مرادزاده

شعر نوحه حضرت علی اکبر (ع) - لاله ی پرپر من، بهترین یاور من

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - لاله ی پرپر من، بهترین یاور من - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

لاله ی پرپر من، بهترین یاور من
ای علی اکبر من
میوه ی دل، نور عینم دیده بگشا، من حسینم
ای علی جان ای علی جان

 

زخم تو بر دل من داغ تو مشکل من
قاتلت قاتل من
ای شهیدم ای امیدم تو فتادی من خمیدم
ای علی جان ای علی جان

 

تن بریده بریده فرقت از هم دریده
مرغ روحت پریده
هست و بودم، بود و هستم تو فتادی، من شکستم
ای علی جان ای علی جان

 

ای چراغ شب من سوز تاب و تب من
لب بنه بر لب من
جسم پاکت ارباً اربا گشته مثل قلب بابا
ای علی جان ای علی جان

 

ای قرار و شکیبم بعد تو من غریبم
داغ تو شد نصیبم
رفته بر باد آرزویم می دهی جان پیش رویم
ای علی جان ای علی جان

 

در کنارت نشینم گل ز زخمت بچینم
دست و پا زن ببینم
دیده بگشا از چه بستی تا ببینم زنده هستی
ای علی جان ای علی جان

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - کجا مى روى ماه کنعان من

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - کجا مى روى ماه کنعان من - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

کجا مى روى ماه کنعان من
به همراه خود مى ‏برى جان من
مسوزان دلم را - همه حاصلم را
على اکبرم

بگیرم به بر من گل چیده را
ببوسم لب لعل خشکیده را
گلم شد خزانى - قدم شد کمانى
على اکبرم

اذان گو على بانواى حجاز
و یا خیز و با من بخوان یک نماز
قیامت به پا کن - پدر را دعا کن
على اکبرم

تماشا کن اى لاله ى پرپرم
که گم کرده‏ ام من مسیر حرم
ببین اى دل آرا - که افتادم از پا
على اکبرم

ببین ناتوانم توانم بده
بیا خیمه ‏ها را نشانم بده
غمت کرده آبم - نگوئى جوابم
على اکبرم

نوحه حضرت علی اکبر (ع) - عباس قرآن بخوان زینب دعا کن

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - عباس قرآن بخوان زینب دعا کن - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

عباس قرآن بخوان زینب دعا کن
لیلا در خیمه گه محشر به پا کن
شد کام عطشان اکبر به میدان
واویلا واویلا آه و واویلا (2)

ای میوه ی دلم بابا علی جان
داغ تو قاتلم بابا علی جان
ای بود و هستم رفتی ز دستم
واویلا واویلا آه و واویلا (2)

آخر جان مرا از من گرفتند
پیش چشمم تو را ازمن گرفتند
بین سوز و آهم بنما نگاهم
واویلا واویلا آه و واویلا(2)

تو می روی و من رنگم پریده
آهسته تر برو ای نور دیده
گریم برایت گویم دعایت
واویلا واویلا آه و واویلا(2)

گرید دنبال تو چشم سکینه
باید بی تو رود سوی مدینه
تو در بیابان او شام ویران
واویلا واویلا آه و واویلا (2)

نوحه حضرت علی اکبر (ع) - خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی باشه دنیا

دانلود

خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی باشه دنیا ، آخر همه دارو ندارمو گرفتی باشه دنیا ، مداحی باشه دنیا ، جواد مقدم ، ای بی وفا زمونه اکبر من جوونه ، نوحه پاشو بابا

 

خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی
باشه دنیا

خاکت به سر که سرور هامو گرفتی
باشه دنیا

باشه دنیا میفتم از پا باشه‌دنیا(۲)

دشمنا کنن تماشا باشه‌دنیا(۲)

پسرم شد ارباََ اِربا باشه‌دنیا(۲)

کشتنش گرگای صحرا باشه‌دنیا(۲)

باشه ببین میپیچه اکبر توی‌خونش(۲)

باشه ببین داره یه بابا میبینه داغ جوونش

ای بی وفا زمونه اکبر من جوونه...


از داغ تو دارم علی از پا میشینم
پاشو بابا

من باورم نمیشه چی دارم میبینم
پاشو بابا
.
.
.
پا نکش به روی خاکا
پاشو بابا(۲)

کوریه چشمای دنیا
پاشو بابا(۲)

آخ وای من بیچاره لیلا
پاشو بابا(۲)

اومدن کمک جوونا
پاشو بابا(۲)

پاشو علی بریم به خیمه نازنینم نازنینم

پاشو علی یه بار دیگه قد و بالاتو ببینم


ای بی وفا زمونه اکبر من جوونه...

ای جون من جوونه من جوونیه من
علی اکبر

رحمی بکن به قامت کمونی من
علی اکبر

ای جون من جوونه من جوونیه من
علی اکبر

رحمی بکن به قامت کمونی من
علی اکبر

انقدر نزن تو پرپر
علی اکبر(۲)

میکشی منو تو آخر
علی اکبر(۲)

زدنت تموم لشکر
علی اکبر(۲)

پاره تن پاشیده پیکر
علی اکبر(۲)

انقدر نزن تو پر پر
علی اکبر(۲)

پاشیدیو پاشیده از هم جیگر من

خاکت به سر دنیای نامرد چی آوردی به سر من

ای بی وفا زمونه اکبر من جوونه....

شعر نوحه حضرت علی اکبر (ع) - ای پسر من پدر پیر تو ام

شعر مداحی نوحه حضرت علی اکبر (ع) - ای پسر من پدر پیر تو ام - متن مداحی محرم ، متن مداحی شب هشتم محرم

 

ای پسر من پدر پیر تو ام
پدر پیر و زمین گیر تو ام

سخنی گوی و دلم را خوش کن
تو که آتش زده ای خامش کن

آمدم با چه شتابی سویت
تا مگر زنده ببینم رویت

چشم اگر باز کنی جادارد
حال باب تو تماشا دارد

بین چه سان است گرفتاری من
عمه ات آمده بر یاری من

ای جوان داغ تو کرده پیرم
گر عدو هم نکشد میمیرم

ای جگر گوشه من لب وا کن
شاد و مسرور دل بابا کن

نوحه زنجیرزنی حضرت علی اکبر (ع) - عجب گلی روزگار ز دست لیلا گرفت

دانلود

عجب گلی روزگار ز دست لیلا گرفت
که تا قیامت گلاب ز چشم لیلا گرفت

گل اش مشبک شده از دم تیغ و سَنان
گل اش به خون غوطه ور، شدست چون ارغوان

گل اش به دشت بلا شدست در خون تپان
قرار و صبر و شکیب ز جمله دلها گرفت

گل اش ز تاب عطش یقین که پژمرده بود
آب ندادش فلک یقین که افسرده بود

مادر افسرده اش ز داغش آزرده بود
دشت بلا در بغل آن قد رعنا گرفت

گفت نبی و علی غنچه لب باز کن
از دل پرحسرتت زمزمه آغاز کن

درد جوان مرگیت بر پدر آغاز کن
شور و فغان حرم تا به ثریا گرفت

ای گل خوش رایحه، مایه درمان من
ماتم هجران تو سوخت دل و جان من

تا به فلک می رود ناله و افغان من
مادر زارت مکان به کوه و صحرا گرفت

اینستاگرام نوحه باران

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">