اینستاگرام نوحه باران

متن نوحه زنجیرزنی

متن نوحه ورود به کربلا سید رضا موید

متن اشعار برگزیده سیدرضا موید با موضوع ورود کاروان حضرت امام حسین (ع) به کربلا مناسب استفاده در دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی

متن نوحه تـا کــاروان رسیــده در قـادسیـه - سید رضا موید

تـا کــاروان رسیــده در قـادسیـه
خون شـد چـو قلب زینب، دل رقیه
اینجا ز اکبر تا به اصغر کشته گردند
در انتقـام بـدر و خیبر کشته گردند
                                     یا ثارالله و ابن ثاره

خدا کنـد که خـورشید دیگــر نتـابـد
تــا در کنــار مـادر اصغــر بخــوابـد
با تیـر و خنجر پـاسخ قـرآن که داده؟
ششماهه را شیر از دم پیکان که داده؟
                                     یا ثارالله و ابن ثاره



یک کربلا عطش- سیدرضا مؤیّد

متن نوحه ای زمین کـربلا تو کعبۀ عشق منی - سید رضا موید

ای زمین کـربلا تو کعبۀ عشق منی
چمن آرای شکوفه ها منم تو چمنی
حق صلای من بود                        این ندای من بود
هیهات مناالذِلّة 
فُلک نوحم من و در جنب فرات آمده ام
من بـه هفتاد و دو قـایق نجات آمده ام 
من حسینم من حسین            فیض بخش عالمین
هیهات مناالذِلّة
کربلا گر که شود اکبر و اصغرم شهید
سـر تسلیم نیـاورم فـرو پیش یـزید
پسر فاطمه ام                          دستگیر همه ام
هیهات مناالذِلّة
بهتر از جانم و جان را به تو تسلیم کنم
لالـه هـای پـرپـرم را به تو تقدیم کنم
سر برافرازم تو را                     سر فرو سازم تو را
هیهات مناالذِلّة
تن من خاک تو را به خون خود صفا دهد
تــا تــو را بـرتـری از مکـه و از منـا دهد
چون مزار ما شوی                    قبلة دل ها شوی
هیهات مناالذِلّة
چند روز دیگر از خاک تو لاله ها دمد
از افــق تـا افقـت تجلـی خـدا دمد
خاک تو ای کربلا                    می شود دارالشفاء
هیهات مناالذِلّة
ای زمین کربلا سعی و منای ما تویی
ره گشای عـاشقان جنّت الاعلی تویی
تو بهشت عالمی                          توبه گاه آدمی
هیهات مناالذِلّة

 

یک کربلا عطش- سیدرضا مؤیّد

متن نوحه پر زند بـار دگـر دلم به سوی کربلا - سید رضا موید

پر زند بـار دگـر دلم به سوی کربلا
می رسد قافلۀ عشق به کوی کربلا
عاشقان سر به کف                       وارث میر نجف
ابی عبدالله
از جدایی شده کعبه هم سیه پوش حسین
زنگ اشتران بـود صدای چـاووش حسین
محرمان آن حرم                     در شهادت هم قدم
ابی عبدالله 
ای زمین کـربـلا مهمان بـرایت می رسد
آنکه با خون گلو بخشد صفایت می رسد
جان تو جان حسین                      مقتدای عالمین
ابی عبدالله
ای زمین ذخیره کن تو قدری آب خوشگوار
چون که فردا بهـر طفل شیرخوار آید به کار
چون که از سوز عطش        کند آن شش ماهه غش
ابی عبدالله
ای زمین جایی بده بر زینب بی خانمان
تا که مخفی مانـد از تیـر نگاه دشمنان
او امید ما همه است            نور چشم فاطمه است
ابی عبدالله
شبـه پیغمبـر علی را بشکند ایـن جـا جبین
کودک ششماهه این جا می شود سنگرنشین
حلق آن ماه منیر                       می شود آماج تیر
ابی عبدالله
حجلۀ قاسم در این جا حجلۀ خون می شود
غـرقه این کشتی میان دجلة خون می شود
یادگار مجتبی                      می کند در خون شنا
ابی عبدالله
گر کنی کوتاهی از مهمان نوازی ای زمین
چـه دهی روز جـزا جـواب خیرالمرسلین
این ولی سرمد است                یادگار احمد است
ابی عبدالله
آه از ظلمی که بر آل طهارت می رود
دختر شیر خدا زینب اسارت می رود
از جفای دشمنان                می شود قدش کمان
ابی عبدالله
ای حسین ای کشتۀ حادثۀ غصب فدک
مـا کجـا و تــو کجـا یـا لیتناکُنّـا معک
سر ما و پای تو                          جان ما فدای تو
ابی عبدالله

 

یک کربلا عطش- سیدرضا مؤیّد

اینستاگرام نوحه باران

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">